2012/01/16

Ostańce

Książka o warszawskich kamienicach, które przetrwały wojnę, komunizm i nadal są piękne.
I o tych, które mimo że były piękne i nadal stoją, to popadają w ruinę.
A jednocześnie o ludziach, którzy te kamienice zamieszkują lub zamieszkiwali.
Plus piękne zdjęcia. Aktualne oraz archiwalne.
Książka w dwóch tomach.
Polecam nie tylko tym, którzy jak ja marzą o mieszkaniu w pięknej kamienicy z ceramicznymi kaflami na posadzce klatki schodowej, kutą balustradą i wysokimi oknami.
Również tym, którzy są ciekawi historii domów, które mijają codziennie w drodze do pracy.

"Ostańce. Kamienice warszawskie i ich mieszkańcy"
Magdalena Stopa, Jan Brykczyński

13 komentarzy:

  1. O rany, ale to musi być ciekawa książka. A są w niej jakieś adresy jakby ktoś chciał zobaczyć taką kamienicę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Są. Każda kamienica jest dokładnie opisana.
    Można robić sobie spacery tematyczno-kamieniczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi byc niesamowita ksiazka.
    Uwielbiam kamienice i na pewno sobie ta ksiazke sprezentuje przed wycieczka do W-wy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. swietnie.. szkoda tylko,ze sporo takich kamienic ciagle zaniedbanych..

    OdpowiedzUsuń
  5. oj marzy mi się mieszkanie w takiej kamiennicy!
    a teraz marzy mi się ta ksiązka... obie! :)
    dzięki za informacje

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pierwszy tom, nie wiedzialam, że jest drugi. Apropo starych kamienic polecam ten film: http://www.iplex.pl/szukaj/?q=wilcza&i= Bardzo lubię takie opowieści i historie!

    OdpowiedzUsuń
  7. A widziałem zajawkę kniżki, nie wiedziałem że już wyszła. Trzeba będzie namierzyć i sprawdzić, czy są moi ulubieńcy. Coraz ich mniej każdego roku...

    OdpowiedzUsuń
  8. Brawa dla tej dwójki, którzy wpadli na pomysł tej-tych(bo widze, że to tom drugi) książek...własnie z takim wydaniem w rękach przeszłabym sie dziś po Warszawie!!
    Dziekuje serdecznie za namiary!!
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł z tą książką;) Mam ochotę teraz na spacer po Warszawie z nią pod pachą;) Chyba kupię;)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Kupiłam tę książkę mężowi. Jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie książki! I historie o starych warszawskich kamienicach.
    Na spacerach często wchodzę przez bramy, rozglądam się i czasem zastanawiam, kto tam mieszkał. Mam parę książek i płyt na ten temat. Ale tej nie :) Zaraz zerknę, czy można ją gdzieś zdobyć :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. u Mnie też wiele takich kamienic w Bielsku. Nie bez powodu Bielsko jest nazywane "małym Wiedniem". Najbardziej w kamienicach lubię klatki schodowe :) Takie ze świetlikiem mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  13. książkę "Ostańce" (zarówno tom pierwszy, jak i drugi) znam z autopsji doskonale. i ilekroć przeglądam "Ostańce" to wzruszenie mnie ogarnia...

    Twój blog z autopsji dopiero poznaję... i już teraz zachwyt łaskocze mnie w piętę :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...