2011/12/07

Retro

 
Wikipedia mówi o RETRO tak:
"Słowo „retro” pochodzi od łacińskiego przedrostka retro,
który dosłownie oznacza „wstecz” lub „w przeszłości”, zwłaszcza w takich słowach jak retrospektywny,
czyli odnoszący się do nostalgicznego lub krytycznego spojrzenia w przeszłość".

A ja nie obserwuję u siebie ani nostalgicznego ani krytycznego spojrzenia w przeszłość.
Podoba mi się po prostu stylistyka i solidność starych rowerów i starych aparatów.
I samochodów, niektórych. I jeszcze paru rzeczy z przeszłości.
Ich obłość, "metalowość" i "skórzaność", ich zero plastiku
(w przypadku aparatów jednak trochę ale nie za dużo plastiku).
 
Z pozdrowieniami dla Moniki, właścicielki rękawiczek i aparatu :)

17 komentarzy:

  1. Retro lubię z podobnych do Twoich powodów.
    Ale z nostalgią też mi się kojarzy. Szczególnie jesli przedmiot, który jest "retro" był używany dawniej przez kogoś kogo już nie ma. I dla mnie sam fakt posiadania go przywołuje nostalgiczne uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  2. No jasne, aparat po Tacie czy Dziadku to pamiątka nostalgiczna, dla mnie też oczywiście. Ale przedmioty niezwiązane z moją osobistą przeszłością, nie niosą żadnego ładunku emocjonalnego, po prostu mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie zobaczyłam swój obecny aparat w stylu retro i też mi się podoba. choć ten współczesny ma za dużo plastiku.

    piękny zestaw!

    OdpowiedzUsuń
  4. tez tak lubie:)
    a ten retro aparat otulony welnianymi rekawiczkami-super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tą "metalowość" i "skórzaność" między innymi też bardzo lubię.
    I zdjęcie tego aparatu w tych rękawiczkach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie retro i takie zdjęcia.
    Ybo, to chyba jeden z moich ulubionych kolaży u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Enchocolatte - co to za aparat??

    Edita - dzięki!

    Olivetto - metalowość i skórzaność w starych przedmiotach jest super :) I te rękawiczki Moniki oraz jej Pentax też.

    Delie - naprawdę Delie? Się cieszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. ech piekne te starocie ale ja jestem ofiara plastiku i kolorow. :)
    Choc pamietam jak jezdzilam na takim rowerze dziadka i mialam bardzo podobny aparat. Radziecki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny aparat:) Och i ja lubię tę metalowość i skórzaność. Rozmawiałam o tym nie raz, że stare aparaty są wizualnie piękniejsze, i ten brak plastiku, te detale, i indywidualizm form, patrzenie na nie to wielka przyjemność:) I chyba solidniejsze, mój ma ok. 30 lat, z czego ok. 15 lat ze mną, a trzyma się rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ piękny aparat!, rower zreszta też!
    Ja mam sentyment do takich przedmiotów. Mimo, że sama nie posiadam ich wiele, zawsze kiedy mam je w zasiegu ręki, obchodzę sie z nimi szczególnie. Zwłaszcza z aparatami. A skórzaność i metalowość kojarzy mi sie z ich zapachem...retro pieknie pachnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny aparat i śliczne zdjęcia :) Zapraszam również do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mam sentyment do retro przedmiotów.
    Super zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  13. :) Lubię słowo retro. I lubię takie kolory; świetny zestaw!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze na długo znikam na starociach na Jarmarku Dominikańskim, ciągnie mnie do antykwariatów. Ale rower lubię mieć taki, co wszędzie da radę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. "słowo retro pochodzi od przedrostka retro":) lubię definicje, które upraszczają świat. lubię klimaty retro, detale i faktury materiałów, rdzę i ślady zużycia. stare przedmioty mają duszę...

    OdpowiedzUsuń
  16. Tez lubie retro rzeczy a ten kolaz lubie chyba jeszcze bardziej ... :-) ten aparat na zdjeciu, rower i rekawiczki sa super ...! M

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo lubię takie klimatyczne przedmioty. i stare aparaty! (:

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...