2011/04/04

Livraria Lello e Irmão



Po dzisiejszym niesamowitym filmie Mimi o paryskich książkach i ludziach czytających paryskie książki  postanowiłam pokazać Wam pewne wyjątkowe książkowe miejsce.

Księgarnia Lello e Irmão w Porto.
W 2008 roku została wybrana przez angielski "Guardian" za trzecią najpiękniejszą księgarnię na świecie.
Neogotycka fasada, przepięknie rzeźbione drewniane regały na książki,
czerwone spiralne schody biegnące w dwóch przeciwnych kierunkach oraz witraże.
I oczywiście mnóstwo książek.
Jeśli będziecie kiedyś w Porto zajrzyjcie tam koniecznie.

Livraria Lello e Irmão 
Rua das Carmelitas 144
Porto

17 komentarzy:

  1. O rany!!!
    te schody...
    te gotyckie regały.
    Ależ piękne miejsce. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam o niej pisać, ale nie mam zdjęć. Więc zrobiłaś to za mnie, super ;) Miejsce jak z innego świata, prawda? Pokazał mi je kolega i nie byłam w stanie stamtąd wyjść. czy wiesz, że J.K. Rowling mieszkała w Porto? I tam zaczęła pisać Harrego Pottera? M.in. w tej księgarni? I te schody i wnętrze były inspiracją do wyglądu Hoghwartu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite miejsce. Pięknie je pokazałaś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Yba sprzedałam linka do tego wpisu na moim profilu na Facebooku mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Imponujące miejsce, chętnie zatopiłabym się w tym chabrowym fotelu, z książką i kawą, na długie godziny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. W prost magiczne miejsce! Udało Ci się uchwycić jego Genius Loci. Widziane Twoim Okiem sprawia, że chce się przenieść tam jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki natychmiast, teraz, w tej chwili. Nie wiem dlaczego, ale miejsca z książkami kojarzą mi się od zawsze z bezpieczeństwem. Dziękuję Ci, że mi o tym przypomniałaś.
    Dobrego Czasu dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimi - to ja dziękuję :)

    Ajko - prawda, prawda, jak z innego świata. Nie wiedziałam o pani Rowling bo jakoś nie czytałam Harrego Pottera :) A Hoghwart to co? Jakieś mroczne miejsce pewnie? Cieszę się, że się uzupełniamy i nie mam nic przeciwko :)

    Delie - w istocie niesamowite, dzięki :)

    Patrycjo - na górze jest malutka kawiarnia, myślę, że nawet na cały dzień mogłabyś się tam zaszyć.

    Filoarte - książki=bezpieczeństwo, coś w tym jest. Dobrego czasu dla Ciebie też.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjnie wygląda ta księgarnia!
    Sama chętnie bym tam poszła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najcudowniejsze miejsce jakie widziałam. Zachłysnęłam się i zachorowałam na atmosferę, książki, małą kawiarenkę. Ach być tam teraz...

    OdpowiedzUsuń
  10. Urokliwe... Fajnie się pewnie tam czyta książki... Można odpłynąć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię odwiedzać Twój blog. Te wszystkie miejsca, szczegóły - do tego spostrzegawczość i wyczucie.Super!

    www.fotomrowka.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. mój wyjazd do Lizbony staje się coraz bardziej realny, więc może i o Porto zahaczymy ;)
    Mogę Cię zapytać, gdzie zwykle zatrzymujesz się będąc w Lizbonie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Iw - to ja Ci tego życzę :)

    Polala - być tam teraz, być tam teraz, może zadziała jak się wypowie to kilka razy?

    Creative_asiku - można, na pewno :)

    Mrówko - bardzo się cieszę i dziękuję.

    Kemotko - super wiadomość! Nie byłam w Lizbonie tyle razy żeby mieć tam stałe miejsce do mieszkania. Poprzednio mieszkaliśmy tu: http://www.pensaogeres.com/
    A tym razem korzystaliśmy z gościnności bardzo miłego Portugalczyka, który nam udostępnił kawałek swojego mieszkania. Znasz Hospitality Club? To właśnie za pośrednictwem HC nas gościł. Szczegóły mogę Ci napisać w mailu jeśli chcesz :)
    W Porto mam do polecenia baaardzo fajny hotel. Chcesz?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozwoliłam sobie zamieścić Twój wpis w komentarzach u innej blogowiczki, mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe ;) Wpis dotyczy najpiękniejszych księgarni świata.

    A o namiary na Porto poproszę ;D Znam Hospitality Club, lecz nigdy z tego nie korzystałam. Hmm, może się skusimy.... Muszę pogadać z moim małżonkiem o tym ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Kemotko - to ja poproszę o Twojego maila bo jakoś nigdzie nie widzę :)
    Oczywiście, że nic naprzeciwko nie mam. A dasz linka do wpisu o najpiękniejszych księgarniach świata?

    OdpowiedzUsuń
  17. Już podaje: mail:kemotalamot@gmail.com ; a link do tej listy najlepszych księgarń: http://magamara.blox.pl/2011/04/Najlepsze-ksiegarnie-swiata.html#ListaKomentarzy

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...